Od 1 maja 2008 r. mieszkańcy powiatu raciborskiego część swoich spraw, związanych z pracą Starostwa Powiatowego w Raciborzu, mogą załatwiać za pośrednictwem Internetu.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy:
- założyć bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP (http://www.epuap.gov.pl),
- zapoznać się z wykazem spraw załatwianych przez Starostwo Powiatowe w Raciborzu,
- wypełnić formularz elektroniczny dostępny na platformie ePUAP i dołączyć niezbędne załączniki. W sprawach w których wymagana jest opłata skarbowa – należy dołączyć potwierdzenie dokonania operacji bankowej, w którym „tytuł zapłaty” powinien jednoznacznie określać załatwianą sprawę,
- podpisać formularz bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ProfilZaufany
Aby odczytać elektroniczne dokumenty oraz załączniki otrzymane ze Starostwa Powiatowego w Raciborzu za pomocą platformy ePUAP należy użyć programu zamieszczonego w tym odnośniku (linku) http://esp.coig.pl/download/uposetup.exe