Informacja o przetwarzaniu danych osobowych klientów
Starostwa Powiatowego w Raciborzu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych zbieranych i przetwarzanych przez Starostwo Powiatowe w Raciborzu jest Starosta Raciborski z siedzibą w Raciborzu, Plac Stefana Okrzei 4,
e-mail:
- W sprawach związanych z Państwa danymi osobowymi proszę kontaktować się z wyznaczonym przez Administratora, Inspektorem Ochrony Danych,e-mail:
- W Starostwie Powiatowym w Raciborzu, Państwa dane osobowe przetwarzane będą w procesie: „GOSPODARKA LEŚNA” w celu: realizacja usługi związanej z wydawaniem decyzji określającej zadania z zakresu gospodarowania w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa zgodnie z ustawą o lasach, realizacja usługi związanej z wydawaniem zaświadczenia stwierdzającego objęcie bądź nie objęcie nieruchomości uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach oraz realizacja usługi związanej z wyrażeniem zgody na dokonanie zmiany lasu na użytek rolny o której mowa w ustawie o lasach.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa Państwa dane będą udostępniane innym podmiotom: uprawnionym organom administracji publicznej. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązania do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych przez okres dziesięciu lat od dnia zakończenia celu w jakim były przetwarzane.
- Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów prawa.
- Mają Państwo:
a) prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana (art. 15 RODO);
b) prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (art. 16 RODO);
c) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.
- Nie przysługuje Państwu:
a) prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO);
b) prawo do przenoszenia danych osobowych (w związku z art. 20 RODO);
c) prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wykonywanie obowiązku prawnego.
- W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.