Informacja o przetwarzaniu danych osobowych klientów
Starostwa Powiatowego w Raciborzu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych zbieranych i przetwarzanych przez Starostwo Powiatowe w Raciborzu jest Starosta Raciborski z siedzibą w Raciborzu,
Plac Stefana Okrzei 4, e-mail:
- W sprawach związanych z Państwa danymi osobowymi proszę kontaktować się
z wyznaczonym przez Administratora, Inspektorem Ochrony Danych,
e-mail:
- W Starostwie Powiatowym w Raciborzu, Państwa dane osobowe przetwarzane będą
w procesie: „DOCHODY SKARBU PAŃSTWA” w celu zaksięgowania dochodów Skarbu Państwa z tytułu wpływów:
- z wieczystego użytkowania, najmu, oraz dzierżawy i sprzedaży gruntów Skarbu Państwa,
- za pobyt osób w Środowiskowym Domu Samopomocy,
- za wydane karty parkingowej,
- za przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Osobami, których dotyczą dane przetwarzane w procesie są fizyczne ponoszące opłaty z tytułu ww. wpływów, których dotyczy cel przetwarzania.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku wynikającego
z przepisu prawa tj. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2018.121), Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.2017.1769 t.j.), Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2017.1260 t.j.)
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa Państwa dane mogą być udostępniane innym podmiotom. Odbiorcy danych zostaną zobowiązania do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z kategorią archiwalną według Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych przez okres 5 lat od dnia zakończenia celu
w jakim były przetwarzane.
- Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów prawa.
- Mają Państwo:
a) prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (art. 15 RODO);
b) prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (art. 16 RODO);
c) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.