Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Zasady działania klubów radnych

Uchwała nr XXIII/238/2013 Rady PowiatuRaciborskiego z dnia 30 listopada 2013r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu - Raciborskiego - opublikowana 14 grudnia 2012r. - 5832/2012

Pełna treść Statutu Powiatu Raciborskiego dostępna w zakładce Baza Rejestrów Urzędowych

Rozdział 5. 
Kluby radnych 

§ 19. 1. Przynależność radnych do klubów jest dobrowolna. 

2. Klub radnych może zostać utworzony przez co najmniej czterech radnych. 

3. Utworzenie klubu radnych należy zgłosić pisemnie przewodniczącemu Rady w ciągu 30 dni od dnia zebrania założycielskiego. 

4. Zgłoszenie utworzenia klubu radnych powinno zawierać: 

1) nazwę klubu, 

2) listę członków klubu z określeniem funkcji pełnionych w klubie. 

5. Kluby radnych działają zgodnie z uchwalonymi przez siebie regulaminami. Przewodniczący klubu radnych jest obowiązany przedłożyć przewodniczącemu Rady regulamin klubu w terminie 60 dni od powołania klubu. 

6. Przewodniczący klubów mogą przedstawiać stanowiska klubów we wszystkich sprawach będących przedmiotem obrad Rady. 

7. Działalność klubów radnych nie może być finansowana z budżetu powiatu. 

8. W przypadku rozwiązania się klubu radnych, przewodniczący rozwiązanego klubu w terminie 14 dni od dnia rozwiązania się klubu informuje pisemnie o tym fakcie przewodniczącego Rady. 

9. Klub ulega rozwiązaniu jeżeli liczba jego członków będzie mniejsza niż minimalna liczba określona 
w ust. 2 przez okres dłuższy niż 30 dni. 

10. O rozwiązaniu klubu radnych, o którym mowa w ust. 8 i 9 przewodniczący Rady informuje Radę na najbliższej sesji. 

 

Redakcja strony: Zasady działania klubów radnychRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 2417