Klawisze Dostępności
Powiatowy Zarząd Dróg w Raciborzu
Informacja dla właścicieli / użytkowników pojazdów usuniętych z drogi na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
WARUNKI ODBIORU Z PARKINGU POJAZDU USUNIĘTEGO Z DROGI PUBLICZNEJ
Jednostka prowadząca
Powiatowy Zarząd Dróg w Raciborzu ul. 1 Maja 3
Lokalizacja parkingu : 47-400 Racibórz ul. 1 Maja 3
Wymagane dokumenty
- zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu ( jeśli jest to określone w dyspozycji usunięcia )
- dokument potwierdzający tożsamość osoby odbierającej pojazd
- dokument świadczący o własności pojazdu ( np. dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, pokwitowanie wydane w zamian za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe, umowa kupna-sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia )
Miejsce złożenia wymaganych dokumentów
Parking wskazany przez organ wydający dyspozycję usunięcia pojazdu.
Termin i sposób załatwienia
Na miejscu po złożeniu wymaganych dokumentów.
Pojazd wydawany jest z parkingu osobie wskazanej w zezwoleniu wystawionym przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, lub właścicielowi (posiadaczowi) widniejącemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny (zatrzymane pozwolenie czasowe) albo osobie wskazanej jako właściciel w innym dokumencie będącym dowodem własności pojazdu, w szczególności: w umowie kupna-sprzedaży, umowie zamiany, umowie darowizny, umowie o dział spadku, umowie o zniesienie współwłasności, fakturze potwierdzającej nabycie pojazdu, prawomocnym orzeczeniu sądu rozstrzygającym o prawie własności, prawomocnym postanowieniu sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowanym akcie poświadczenia dziedziczenia.
Odholowane pojazdy można odebrać z parkingu strzeżonego w dniach pracy Powiatowego Zarządu Dróg w Raciborzu od poniedziałku do piątku w godzinachod 7:15 do 14:30
Wpłatę należności za całkowite koszty usunięcia i przechowywania pojazdu na parkingu należy uiścić w kasie PZD w Raciborzu w godzinach od 7:15 do 14:45 lub na poniżej wskazany rachunek bankowy:
Powiatowy Zarząd Dróg w Raciborzu VeloBank S.A. nr 61 1560 1140 2005 2996 3000 0007
Opłaty
Opłaty naliczane są na podstawie stawek przyjętych na dany rok kalendarzowy. W roku 2025 obowiązują stawki określone Uchwałą Nr VI/51/2024 Rady Powiatu Raciborskiego z dnia 29 października 2024 r. w sprawie ustalenia wysokości kosztów usuwania i opłat za przechowywanie pojazdów w 2025 roku na obszarze Powiatu Raciborskiego
https://bip.powiatraciborski.pl/uchwaly/uchwaly_rady/idu:12087.html
Podstawa prawna
Art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2024r. poz. 1251 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2285 oraz z 2024 r. poz.1278).
Uchwała nr VI/51/2024 z dnia 29 października 2024 r. Rady Powiatu Raciborskiego w sprawie ustalenia wysokości kosztów usuwania i opłat za przechowywanie pojazdów w 2025 roku na obszarze powiatu Raciborskiego
Tryb odwoławczy
Odwołania/zastrzeżenia itp. co do okoliczności będących podstawą wydania dyspozycji usunięcia pojazdu winny być kierowane do podmiotu, który taką dyspozycję wydał.
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w PZD znajdują się na stronie internetowej bip.powiatraciborski.pl w zakładce „ jednostki organizacyjne /Powiatowy Zarząd Dróg w Raciborzu/ochrona danych osobowych”.
Redakcja strony: Usuwanie pojazdów z drógRejestr zmian